Nazywamy się „Kolorowe Motylki” i jest nas osiemnaścioro:

Julia B.

Asia B.

Maksymilian Cz.

Jaś G.

Kacper G.

Kamil G.

Oliwia D

Patrycja G.

             motyl

Kinga K.

Dariusz S.

Michał Ś.

Justyna M.

Julianna P.

Wiktoria Ż.

Patryk S.

Franek T.

Maksymilian M.

Olivia K.

 

Co roku dołączyć do nas może każdy pięciolatek. 

 

  
Dzień po dniu czeka na nas wiele aktywności – oto nasz plan dnia:

 

8.00-8.45     schodzenie się dzieci

 

    • czynności opiekuńcze
    • zabawy swobodne
    • tworzenie okazji do wymiany informacji
    • rozmowy indywidualne z dziećmi
    • praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i oczekującym pomocy
    • kontakty z rodzicami

 

8.45 - 9.10   zestaw ćwiczeń porannych i czynności higieniczno - porządkowe

 

9.10- 9.45     wspieranie rozwoju dzieci poprzez

 

    • zabawy integracyjne
    • ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
    • zabawy ruchowe kołowe i ze śpiewem
    • zabawy konstrukcyjne
    • zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową
    • rysowanie
    • zajęcia dydaktyczne różnego typu

 

9.45- 10.00       przygotowanie do II. śniadania

 

    • czynności higieniczno - porządkowe
    • czynności samoobsługowe
    • praca dyżurnych

 

10.00- 10.30     II. śniadanie

 

    • wpajanie zasad dobrego wychowania
    • wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych

 

10.30-11.15     decyzje i wybory

 dzieci

    • zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie
    • czynności opiekuńcze
    • zabawy dowolne
    • słuchanie muzyki, bajek, tekstów literackich
    • tworzenie warunków do aktywności ruchowej

 

11.15- 12.15     wspomaganie rozwoju dzieci poprzez

 

    • zabawy dowolne
    • zabawy dydaktyczne
    • przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery
    • obserwacje przyrodnicze
    • prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
    • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania,
    • podejmowanie zabaw badawczych , konstrukcyjno - technicznych
    • wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą
    • gry i zabawy ruchowe

 

12.15 -13.00       rozchodzenie się dzieci

 

    • zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie
    • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci      
    • prace porządkowe
    • rozmowy indywidualne
    • kontakty z rodzicami
    • gry i zabawy przy stolikach
    • zajęcia dodatkowe

 

SP w Czernichowie